Semesterstart



Det är svårt att bara varva ner. Är det något som man måste fixa ? och det är det ju, då är det bara att ta det omgående. Man märker ju att de små projekten snart är gjorda, för nu mera får bara små projekt existera när semestern startar.

Tog en tur ut i meditativa skogen och vad hittade man bland kottar & bär, jo tallens lilla kristallkula. Då blev man ju nyfiken, vad kan den förtälja ? Den är liten, ja mycket liten men den glimmade till när jag gick förbi som om den sa "Du kolla, lyssna" . Det handlar om tiden, den skoningslösa tiden, den som långsamt smyger sig på bakifrån så att du ingenting vet förrän det är för sent.
Men, vad är det jag vill veta ?  Jag är ju en nuindivid, jag fokuserar och njuter av denna dag, carpe diem, och vill ha spänningen om morgondagen. Att tiden var på min sida tog jag för givet tills det visade sig inte vara så.
Tiden är på ingens sida.
Tiden gör inga undantag.

3 veckor kvar av semestern, det är många dagar i frihetsnuet.
Jag skulle ha frågat varför tiden går fortare och fortare med tiden, n'est-ce pas ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0