Oktober



Den här rosen fick Christopher när han fyllde 29 nu i oktober, den lyste upp i mörka oktober.
CC hade en fest med sina handikappade arbetskamrater, det lyste också upp att få se hur dessa personer kunde umgås och småprata trots sina svåra handikapp. Han fick ett Nintendo Wii TV-spel som födelsedagspresent, en uppskattad sådan men även jag Pappa Teknikgalen blev imponerad av tekniken att spegla sina egna rörelser i spelet, man kanske blir spelberoende på gamla dar. Allt detta har gett positiv energi.
Annars har all energi gått åt att starta upp nya datorer efter flera karscher och att lägga energi på att få "verktyget" dator att fungera känns inte tidsenligt., kan inte datorbranchen ge oss fungerande verktyg, en klocka fungerar, en TV fungerar, en telefon fungerar, en bil fungerar (oftast) etc. men varför ska man uppgradera systemmjukvaran varje vecka och leva med livslängden 2 till 3 år på en dator. Kom igen datortillverkare, ge mig en maskin som gör det jobb den ska göra och när jag vill ha nya funktioner så köper jag en ny. Och en sak till, jag vill att maskinen startar när jag trycker på ON, jag vill inte vänta 10-20 minuter och att jag sedan ska starta om igen efter senaste uppgraderingen. Vi konsumenter har genomskådat er nu, vi vill inte vara en mjölkko längre, vi vill leva våra liv med en fungerande maskinpark för allt detta ger alldeles för mycket negativ energi.
Så summan ligger nu bara på 82%, trots att börsspelarna borde ha utvisats för ett halvår sedan så ser jag ljuset där framme, pisten är kritvit.
Föresten jag träffade ju massa skolkamrater oxå på en återträff, det blir ju 85%.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0