Höststädning



Det har varit en fysisk helg, i alla fall lördagen med städdag i föreningen allt från lövkrattning, ta bort träd och spola tak. Mycket bära stock blev det. Efter detta lite kaffe och en skönhetsnap för att sedan byta hjul på bilen och fan vad muttrar kan sitta, men det är skönt att ha gjort det innan det blir kallt och ännu jävligare att utföra jobbet.
Det var skönt med fysiskt jobb och rensa den arma hjärnan från jobb och igångsättande av problemfyllda datorer och NAS, att börja med VISTA är en utmaning om man nu vill ha alla sina gamla saker och funktioner tillbaka. Men som jag brukar säga, en del löser korsord jag löser Microsoft planterade nyheter. Jag ser fram emot den framtid där man använder datorerna mer som ett hjälpverktyg än att hålla dem vid liv. Det behövs en annan ordning än den att Microsoft ska pumpa oss brukare på pengar genom dessa alltid ofullständiga program, men den är ju på väg, tack SUN och tack Google och ni andra som gratis förser oss med fungerande gratisprogram.
Jag kör hårt nu under parollen "Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sin själ".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0