SunnyDay

image15
Dag 2, etapp 2, det stämmer idag också. En skön dag, sol hela vägen utan en liten skur på slutet men det störde inte, men däremot sidvinden som är byig och stark när skurarna ligger väster om en. Dessa gör att även en raksträcka (och det finns det gott om) blir lite krokig. Nu börjar också tjälskadorna visa sig, oftast lite för sent och då blir man lite omskakad. Förutom detta så stod min första ren plötsligt framför mig idag  och väntade på att se om jag skulle hinna bromsa, vi blev båda nöjda med resultatet. Vid Hackås såg jag snöfjällen väster ut, mycket stiligt och här i Storuman så ligger snöhögarna kvar så det märks att man färdas norrut. Ja man märker ju även på antalet människor och aktiviteter att man har kommit in i Lappland, när man åker igenom en by/ort så är det ju inte som på Hamngatan precis. En annan intressant iakttagelse är att en mycket stor affärsverksamhet här är något som varje by har + 5 gårdar mellan dessa, de kallar det Loppis. Men det är nog bara för att slippa åka till tippen, nu hamnar säkert allt bråte i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Bobo

Bra jobbat, Matte!
Men, för tusan, ta det lugnt med renarna! De vet inte hur vi 08-or fungerar...
Drive safe!
Vi följer dig på vägen!
Cheers,
Bobo

2007-05-21 @ 15:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0