NiceDay

image16
Dag 3, mitt i bild, Arjeplog. Gårdagen var en lugn och skön resdag, stannade till hos Lantmäteriet i Arvidsjaur och tittade på deras totalstation som hade fått lite problem, sedan fortsatte jag de 8 milen till Arjeplog med renkontakt av tredje graden. Väl framme ,hos "gamla" bekanta från Åtvidabergstiden (31 år sedan), så blev man väl mottagen med en rundtur runt samhället som man har varit nyfigen på alla dessa år.
Väl utvilad väntar jag nu på att tempen ska stiga från några minusgrader på natten och det lär den göra för det är blå himmel. Men det blir nog en kall dag över fjället så på med alla kläder och Let's Go.

Kommentarer
Postat av: krille&maria

Hej!
Det såg kallt ut, men vackert! Jag var där där för många år sedan minns att landskapet var fantastiskt vackert. Krille säger att du ska köra försiktigt.
Ha det så bra i norr!!

2007-05-22 @ 18:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0