Lofoten 2007 en pilgrimsresa

Va ? har han gått och blivit religös, tänker ni nu men vad är en pilgrimsresa. Jag läste en artikel i Svd (av Hans-Erik Lindström) om pilgrimsvandring och det stämmer mycket med vad jag är ute efter. "Monotont förflyttande, stämmer till eftertanke" och så skriver han "Pilgrimmen kan uppfattas som ett slags rebell - en anhängare av en alternativkultur eller en som begett sig ut för att söka verkligheten. Men Pilgrimens egentliga ärende är att försöka hitta ett anständigt liv som präglas av sju nyckelord: Långsamhet, Frihet, Enkelhet, Tystnad, Bekymmerlöshet, Delande och Andlighet".
Ja det mesta stämmer ju, men långsamhet på MC ? Enkelhet med GPS, GSM, Laptop och digitalkamera ? Bekymmerlöshet ? ja så länge allt fungerar. Det blir allt bra, det är ju min värld.

Hej och hå vad inköp det blivit för att kunna packa bra och hålla sig varm med lätta och minimala prylar. Nödsändaren/trackern är igång och för att nå den och se var jag är via Google Earth så skriv ett mail ([email protected]) så skickar jag info och numret.

Det var kul att läsa om Fredrik Persson och hans resa, jorden runt på 101 dagar som han startade den 5/5, gå in och kolla hans reseblogg nedan under länkar. Det  blir något att jämföra med, mina 12 dagra mot hans 101.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0