HalfTimeDay

image19
Dag 6, Vilodag i Svolvaer. 6 mil inkl. 25 minuter färja = framme kl.12, satt i solen och luncha men på em. kom regnet så det blev att slappa i stugan jag hyrt, Rorbuer på säkert 40 kvm, känns lyxigt.Resan hit var återigen trolskt, landskapet är så häftigt, bilderna som jag tar kan inte återge storheten.Äntligen har jag hittat en Fiskresturang (matkulturen är ju inte på topp annars), men det här var värt varenda liten norsk krona, hummersoppa med hummerbitar och sedan grillad torskrygg, det var mumma det och det hade väl varit faan om de inte hade kunnat servera färsk fisk i denna stad som verkar ha fiske som enda näringen. Nu är också magen nöjd och glad. När jag promenerade omkring innan middagen höll jag på att tappa fiskaptiten, de torkar fisk överallt och det ser ju exotiskt ut på håll men på nära håll så ser fisken inte så rolig ut men framför allt så luktar det skit, som tur är så är minnet kort och middagen satt fint.Imorgon kort körning igen (ca 12mil) till Å, men många intressanta stopp på vägen.PS. jag vet att jag inte ska göra det här men lite statistik från färd GPS:n, på 6 dagar har jag kört 1931km på effektiv körtid 24,14 timmar det blir en snitthasighet på 79,7 km/h (låter otroligt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0