GoingWestDay

image18
Dag 5, började med att tömma ur vatten ur den täta packboxen (bara den ena) efter nattens storm och hällregn, 6 grader kl.7 men redan 12 en timme senare, så kan en dag börja. 5 min till färjan, en skön överfart på lugnt vatten. Snöberg i alla vädersträck och en liten regnskur norrut över Lofoten. Körningen mot Narvik återigen i ett otroligt dramatiskt landskap.I Narvik ligger en båt och lastar malm, ok den är väl stor men när man får syn på malmvagnarna från Sverige (som inte är så små) då inser jag hur stor båten är. Efter lunch är det regnställ på både för att hålla vätan ute och tempen inne för plötsligt sjönk den från varma 14 till kalla 8. När jag kom till mitt mål Lödinge så var hotell A fullt (???) och hotell B stängt (???) så det var bara att kasta sig på Twinen och dra 6 mil till nästa ort som är Sortland och här var det inget problem med ortens enda hotell. Nere vid hamnen var det demo av båtar, det kanske blir Lofoten runt och fiska Späckhuggare nästa gång, finns det någon frivillig (tät) sponsor ?Imorgon blir det kort körning till Svolvaer och vilodag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0