FirstDay

Skogsv?
Dag 1, etapp 1, jo än så länge så går de hand i hand. Mina distansberäkningar till de olika deletapperna stämmer kusligt bra och tiderna också, jag hade beräknat utan pausar men tiderna stämmer exakt inkl. rasterna, det är ju ett fel som man kan leva med.Att köra med 30 kg packning var inte så farligt, det är bara när man ska vända på en liten grusväg vid rast som kan vara lite vingligt och tungt men man lär sig tekniken. Däremot så känns luftmotståndet och att sidvinden tar tag i en och denna dag var ju riktigt blåsig när alla regnskurarna tryckte på.Det var en skön dag trots de korta skurarna, tempen sjönk aldrig ner till för kallt och alla rasterna genomfördes i solsken. Upp till Mora kändes som ren transportsträcka men sedan från Orsa strandbad och upp till Sveg så var det riktig MC-väg, smal svängig med sjöar, myrar och framför allt doften av nyaverkad skog. Natten i Sveg sker i en stuga på Campingen mitt i byn, en riktig budgetvariant, men det ska ju bara sovas.Imorgon ungefär samma distans till Sorsele, jag lär nog få se mycket skog.

Kommentarer
Postat av: Christer

Hoppas natten var god! Jag följer dig med spänning.
Lycka till o kör försiktigt!

2007-05-20 @ 07:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0