BoatDay

image22
Dag 9, sjögångsdag. Dagen började lugnt med promenad runt i Å och sedan packa motorcykeln, det börjar bli rutin nu tar ca 15 minuter från kaos på rummet till allt är på MC:n. Åkte sedan till Reine, det är nog den vackraste byn på hela Lofoten (bilden från hemsidan är därifrån). Hittade en restaurang med fisksoppa gjord på absolut färska råvaror, en mycket värdig avslutsmiddag på Lofoten.Efter detta var det dags för båtresan mot Bodö, de ville spänna fast MC:n men sa att det är lugnt väder. Det var en sanning med modifikation, allting är ju relativt. Båten rullade i sidvinden och slog även i vågorna så vattnet yrde över hela båten. Timme 1 gick bra men timme två var inte rolig som tur var så blev det lugnare de sista två timmarna. Idag är nog den dagen som jag är tröttast på kvällen trots att jag endast kört några kilometrar idag.Har jag sagt att jag är i Norge ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0