BackInSwedenDay

image25
Dag 12, efter sol kommer regn, eller hur var det ?  Dagen var nog den varmaste på hela resan, men jag vet inte tempen för det lilla verktyget har gått sönder (frusit sönder ?), så det var att köra någorlunda avstrippat under goretexstället. När jag hade 5 mil kvar till Idre så kom ösregnet så man var som en dränkt katt när man klev in på Sporthotellet i Idre. Idag har det varit växlande vägar, först lite norska fjordvägar sedan ut på E6 som kändes som en katastrof efter alla småvägar utan trafik jag kört under 11 dagar. E6 var en konstig väg bitvis upp till 90km/h-väg men omkörningsförbud och så låg det ju alltid någon med släp i 70 så det var tempot hela vägen. Men ens om man accepterar det tempot (som avstressande) så rör sig ju kön ryckvis så att man aldrig kunde slappna av, nä tacka vet jag smala, krokiga, hoppiga kust- och fjällvägar utan trafik så att man kan glida fram i sina 90 km/h ostört och det fick jag njuta av ytterligare en gång nu mellan Stören och Idre.Då är det snart dags att summera denna tur, som har fungerat perfekt. Packningen som jag har transporterat på var lagom tung på motorcykeln och lagom tung att bära upp och ner på hotellen, det var värt pengarna att investera i rätt packväskor. Återkommer till helgen om resten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0