ÅDay

image20
Dag 7, ändstation Å här tar vägen slut och lite längre ut så tar även Lofoten slut. Återigen har jag haft tur med vädret, jag har sett regnskurar och jag har sett snöbyar på bergen men jag har i stort sett kört i sol hela dagen. Åkte 6 mil till Borg där jag tänkte att titta på ett Vikingamuseum men det öppnade först kl.11 så då tog jag av norrut för att titta på havet, Eggum stod det på skylten. Det var en liten väg som blev mindre och mindre och mindre tills jag insåg min begränsning, utan crossdäck så var nog "vägen" slut för mig. Detta var nordatlanten det kändes på vindstyrkan, tårarna rann och vad hittar man där ett litet huvud som tittar ut över havet. Retur samma väg och då tänkte jag, här vill jag inte få punktering och gav järnet för att så fort som möjligt komma på asfalt igen.Vikingamuseet var intressant, följde med en guidad tur på tyska. Lite svårare nu att hitta öppna ställen att få sig lite mat på här ute i "no where" men nödproviant ingår ju i packningen.Nästan framme i Å så stannar jag till i färjelägret Moskenes för att kolla båttider och då kom överraskningen, det går ingen båt till Bodö imorgon utan först på söndag kl.15:30. Men vad gör det, bokade in 2 nätter på vandrarhem i Å (420:- inkl. lakan). Lördagen blir alltså en heldag i Å, spännand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0