BackHomeDay

image26
Dag 13, bara regn i 48 mil. Men vad gör det när man är inpackad i många lager av kläder, enda besväret är att det tar 10 minuter att få av sig allt om man måste gå på toa, så det är bara att knipa och köra. Från Idre till Lidingö är ju inte den roligaste etappen och speciellt inte när man då vill hem, man får sitta och försöka smälta alla intryck av roliga vägar och spännande, vackra landskap och inte minst alla växlingar mellan sommar, vår och senvinter. Sommar när jag startade, vår i Lappland, vinter över fjället, 20 minuter senare sommar i Norge och sedan vår igen på Lofoten, sommar i Nordland och vår över fjället till Idre för att landa i Sommaren igen.Det har varit en otrolig avkoppling trots att man kört 3665 km på 13 dagar. Mycket för att det har varit perfekta motorcykelvägar, kurviga och tomma på trafik. Att se landskapsförändringarna på så kort tid är också en stor behållning för man har ju alla intryck färskt i minnet. Jag är också imponerad över hur bra telefon och datatekniken har fungerat på alla platser. De flesta kort är tagna med min SonyEricsson K800i mobiltelefon och direkt överförda till "Fotobloggen" (Blogger) och övriga kort är tagna med en FinePix F601 digitalkamera. Korten har jag lagrat ner i en LapTop HPnc2400 och säkerhetskopierat hem till min Desktop varje kväll via 3G. Denna blogg har jag skrivit på LapTop'en och lagt upp den via 3G-nätet. Det har känts som ett mobil frihet för en tekniknörd som jag.Nu med påfylld energi till nya intressanta projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0