Svar på stresskommentar

image30
Illustration: Jan M Rojmar

"Stress!
Finns den där naturligt eller skapar man den själv på nåt sätt ;-)"

Ja det kan man fråga sig. Stress är ju ett vitt begrepp mellan positiv och negativ, eller egna krav och andras. Den som kommer utifrån är den som är svårast att hantera, den skapas pga att dessa varelser löser den för sig själva (som är en accepterad ursäkt redan vid de 40) genom kommentarerna "Oj, det hade jag glömt", "Vad det jag som skulle göra det" eller "Det vet jag inte hur man gör, så det får du göra själv" och sedan det rent jobbrelaterade " Det står inte i min arbetsbeskrivning, så det får du göra själv" och så lämnar de situationen och glömmer den. Dessa kommentarer skapar den självförvållade för andra då man fortfarande har kvar egna krav på sig själv. Men den är nu lätt att ta hand om, för då har man bara en person att kämpa emot och det är här man ska lära av de  "glömska".      Glöm och blunda för de som suger.
Inte konstigt att Alzheimers ökar, alla VILL glömma.

Skiterduimigsåskiterjagidig-principen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0