OK! den var det.

image28

En del löser korsord andra dataproblem.
Vad vore livet utan utan dessa problem ?  Förmodligen dubbelt så långt.
En dag när man kommer hem så låter det illa från högtalarna till datorn (utan att datorn är påslagen). Faan nåt har gått sönder igen, ok jag tar det sen tänker man och slår av huvudströmbrytaren till högtalarna och så har man blundat för problemet.   Men...  varför går internet så långsamt eller har datorn mycket att göra, räcker det inte med ett problem. Detta är lite mer irriterande så här gäller att börja leta orsaken, TPtest OK!, rensa temporära filer och coockies, defragmentera disken, kolla säkerhetsinställningar och viruskontrollera systemet, nä samma problem. Kanske routern, uppdateringa av mjukvaran (yrkesskada) och nu har man fått upp farten. Jag visste det gammal mjukvara 2.50 när det finns 2.75, hämta, OBS! ladda ej med trådlöst, ingen fara och PANG där dog den. Visst ja, det är Christopher som kör med kabel, jag kör ju trådlöst och problemet växte på en sekund. Efter supporttelefon till D-Link så kunde situationen räddas efter några timmar och routern fungerar bra med mjukvara 2.75 men problemet kvarstår, faan vad kan det vara. OK! jag måste vila, jag löser det här med högtalarproblemet istället, det är säkert strömtillförseln som stör, men nä inte den till högtalarna utan, hör och häpna, trafon till USB-hubben. När jag tog bort den så blev det tyst från oljud och musiken kunde åter strömma fritt. Men inte bara det, internet började också fungera perfekt, full fart. Detta kallar jag korsordslösning på högsta nivå, så nu kan man nöjd och glad stänga av datorn och sätta sig på balkongen med något rött i glaset och njuta av utsikten när kryssarna går ut.
Pust

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Här får du se semesterbilder från Kalmar och Öland:
http://junitjej.blogg.se/1183814827_semestern_i_bilder.html

2007-07-07 @ 16:08:12
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Christer

Stress!
Finns den där naturligt eller skapar man den själv på nåt sätt ;-)

2007-07-07 @ 21:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0