Lek med julklappar

Ja det ligger väl i tiden nu att leka med julklappar, Christopher fick en ny mobiltelefon med 3G och möjlighet till videosamtal som fortfarande känns som hitec. Det fungerar dock bra och ger en ny dimension till våra samtal även om webkamerasamtalen genom PC:n ger samma sak, men just under våra resor så ser jag fram till samtalen med bild. Sedan fick han en El-helikopter och det är en utmaning för alla sinnen att tänka tredimensionellt och samtidigt spegelvända den tanken, plötsligt ska man ta drastiska beslut när väggen eller möbel plötsligt närmar sig tankeobjektet, kommer jag att styra rätt eller ska jag nödlanda. Hittills har allt gått bra och nu finns det förhoppningar om att våga starta det stora helikopterprojektet att få den stora 17000:- helikoptern i luften. Ja ta mig fan, nu i sommar så ska den upp.
Själv så fick jag (av mig själv) en signalförstärkare till min DUAL-grammofon (ja stor dammtrasa och ny drivrem krävdes) med programmet "Sound Rescue -- Terra Tec" och det är ju häftigt att kunna rädda sina gamla LP-skivor till MP3-format. Räddningen är ju ett jobb men att återigen lyssna på sina gamla skivor är stort. Jag tänker bara på när föräldrarna sa att gammal klasisk musik är fint och modern rock är bullrig, nu säger JAG att vilken kännsla det finns i gammal rock mot dagena samplade dunka-dunk. Allt är sig likt.
Det kommer nog att ta hela våren att "rädda" skivsamlingen, men jag njuter varje kväll av Mike Oldfield, Deep Purple, David Lendley och mycket mycket mer som aldrig spelas på radio mer.
3 veckor kvar till "Paris here we come" så det blir en liten njutningstopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0